tbs-gl

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Rebecca - 2 januari 2012 17:23

Hej!

JAg är i en chock! För några minuter sedan så fick jag reda på att min pappa ligger på sjukhuset och hans högra sida har slutat fungera! :'( Jag är så ledsen ! JAg har ju typ aldrig pratat om min pappa men det är en lång histora som ni får veta nu!


När jag var 8 år gammal och min stora syster var 11 år så skiljdes mamma och pappa .. Jag kommer ihåg alla nätter mamma och pappa bråka när jag låg i sängen och hörde allt! Dom skiljdes och vi stannade hos mamma, och efter ett tag sökte mamma om en skiljd vårdnad för mig och min syrra men pappa ville inte skriva på ! Så vi tog att vi skulle bo hos honom varanan helg och första helgen vi skulle sova hos honom hände det värsta! Klockan var typ 1 halv två på natten .. Pappas nu tjej skulle komma och jag och syrran hatade verkligen henne! Så Jejje sa jag går om hon kommer .. Pappa skrek ja gå då men du stannar väl Becca! Jag kollade på pappa och sedan på syrran och sedan på pappa och sedan syrran igen och sen gick jag med syrran och pappa skrek bakom våra ryggar gå gör det! Sen träffade vi pappas nya tjej när vi var på väg att gå och hon ställde sig och skrek på Jejje och var skit sur! Jejje och jag började gråta och gick en bit och sedan ringde vi till mamma .. Jejje sa att vi satt vi pizzerian och det var två läskiga gubbar där.. Mamma ringde mormor och morfar och frågade om dom kunde åka och hämta mamma och sedan åka till oss, och så ringde hon moster och frågade om hon kunde åka dit så vi slipper sitta där ensamma! Mormor och morfar kom samtidigt som moster! Dom körde säkert i 100 på en 40 väg! Jag och syrran satt där och grät dom stanande och sprang fram till oss och kramade oss <3 Mamma gick och prata med gubbarna som visade sig vara ägare till pisserian :P 

Det är hela historen om varför jag inte pratar så mycket om honom! Men även om allt det har hänt och jag inte kan förlåta honom så är jag fortfarande rädd att han ska dö! För han har en sjukdom som heter MS .. Det är en sjukdom som gör att man mår sämmre och sämmre tillslut dör man! Men det kan ta flera år innan man mår sämre! 

Nu ligger han på sjukhuset och jag är super rädd! Vill inte att han ska dö! Vill ju hinna träffa honom säga att jag älskar han även om han gjorde ett stort fel!


Om pappa dör kommer jag aldrig kunna förlåta mig att jag aldrig förlät honom! 

Just nu vill jag bara gråta! Men jag är rädd! För imorgon får vi åka och träffa honom och jag är för rädd att träffa honom! Jag har sett mamma lega på sjukhuset och det gjorde ont och jag får upp en bild i huvudet och ser han ligga i sängen och le... Om jag är för rädd att träffa honom men måste träffa honom ! Och är rädd att han ska dö och vill träffa han innan han dör om han gör det! Vad ska man göra då? 


Pappa du gjorde ett stort fel men det är mänskligt att göra fel! Jag har tagit på mig orken och vågar lita på dig ingen så jag förlåter dig! Jag älskar dig! Öven fast jag inte är din lilla flicka så vet jag att du älskar mig med! Du kanske inte har funnits där när jag har behövit dig men du finns ju där för mig nu och då ska jag ta vara på det! 

Jag hoppas att du stannar rästen av mitt liv men nu är jag rädd att du inte klarar det! <3 


Puss!

Av Rebecca - 2 januari 2012 13:29

Att vara ett bar som tänker för mycket är jobbigt! 

Jag är rädd att det ska hända saker som jag tänker på ! Men det kommer aldrig hända! 

Jag önskar att jag bara kunde sluta tänka på sådan saker men det kommer upp i huvudet och så blir jag rädd!


Man brukar säga att man ska möta rädslan! Men vem vill möta rädslan av att se någon försvinna? Det vill inte jag iaf! Jag vill leva i en värld som jag känner mig trygg i ! Men det finns ingen värld som man kan vara trygg i! Det är alltid någon som hatar något om en! För vissa syns det mer för andra syns det inte alls... 

Om jag kunde flytta från allt så skulle jag göra det för att bo i en osäker värld där det krigas där barn/ungdomar mår dåligt det är inte det man vill! Man vill ha en värld med frid överallt! 


Det finns ungdomar runt om i världen som blir misshandlade av sina föräldrar och vart dom än går! 



Jag fick precis reda på att jag har bytt skola :D Jag hoppas att allt blir bra :) 

Så jag ska dit kl:08:15 på tisdag :) 

Av Rebecca - 2 januari 2012 11:54

Hej!

Skulle ha hängt med Vanja till tandläkaren idag men hon vaknade inte ....

Så jag gick hem tänkte lägga mig och sova men det blev inte så :/ 

Men försöker iaf ha roligt och kollar runt på datan om man hittar något kulis ;) 


Kanske kommer tillbaka sedan och skriver lite ;) 

Av Rebecca - 2 januari 2012 00:42

Hej!

Vanja och jag ska dra ut på natt tur med buss xD Hahaha ^^Det var ett tag sedan jag och Vanja var ute och åkte buss på kvällen/natten..... :P 

Jag och Vanja sitter i soffan och datar ska kolla på film snart men det måste laddas ner förs ;) 

Måste ta och platta håret och sminka mig xD 


Jag vet inte vad jag ska skriva om egentligen men nu ska jag göra på med tankar så det kanske kommer bli förrvirat men jag föddes väl så! :* 


Igår när jag var hos en kompis så började jag tänka på min familj och kände verkligen hur jag är osynlig för dom! 

Mamma ger bara uppmärksamhet til Jejje och Tindra Pappa bryr sig bara om Jejje .. Och jag gillar verkligen inte min familj.. Ingen kanske tror mig när jag skriver det eller säger det men jag tycker verkligen inte om dom! Det känns som jag är deras osynliga slav! Varför behöll mamma mig om jag bara ska vara deras slav och vara så osynlig? 

När jag kollar runt omkring mig i hemmet så ser jag massa skräp bilder på mina syskon saker som är deras .. 


Dom jag känner mig tygg hos, dom jag känner som ser mig är Vanja, Cicci, Emma och John :') Utan dom är jag inget.. :'( Vanja ser mig mest och utan henne skulle jag aldrig kunna sluta gråta samma sak med John <3 Dom känns verkilgen som mina syskon <3 Jag är så rädd att förlota dom :/ <33

Jag är så rädd att se dom försvinna .. Ibland vill jag bara krama om dom båda och gråta ut all rädsla.. Men det är inte så lätt.. Men nu ska jag ta och fixa mig <3

Change language/Byt språk!

Presentation

Klocka

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vad har ni för telefon?
 Iphone
 Android
 Sonny Ericsson
 En gammal
 Ingen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Gästboken :)

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards