tbs-gl

Alla inlägg under maj 2011

Av Rebecca - 31 maj 2011 20:22

hej bloggen! 

Jag är super trött jag tänkte gå och lägga mig snacka om att vara trött 

Jag tänkte i morgon om jag hinner så ska jag fota min bas och skriva ett pris :) 

 Men innan jag ska sova ska jag kolla vad jag ska ha för kläder! Tänkte ha ett par leggings  och shorts men är osäker om det är snyggt men ska ta det iaf :) tror jag.. Men i mrogon ska vi oxå prata med klassen om vad vi ska göra på klassens dag och klassens dag inebär att man ska i väg och göra ngt roligt med klassen och många vill till gröna lund ett tivoli och om vi ska dit så lovar jag att ta massor av bilder :)


PK

Av Rebecca - 31 maj 2011 18:37

Heej!

Idag har jag varit med Linn så hon har haft min data så jag har inte kunnat gjort ngt inlägg :s Men nu gör jag ett idag ska vi äta korv och pasta! Ska ta och städalite och sätta på mackaroner! Men i morgon ska jag ta med mig kameran till skolan så jag kan ta massa bilder på hemmesta fetivalen :) Men måste ficka lite dricka till lille syrran ses sen typ :)


PK

Av Rebecca - 31 maj 2011 09:57

Tjenare :)

På midsommarafton kanske jag ska till
Åland med en kompis :) Det ska bli fett roligt om jag får :)

Jag är så spänd!! Vill värkligen dit igen :)

Men nu ska vi kolla på film hejdå!!


PK

No!

Av Rebecca - 31 maj 2011 09:18

Tjenare!

Nu har vi No våran grupp är klar med det vi skulle göra det var något om kolhydrater jag kan ladda upp det som vi gjorde så ni får se :)

Detta inlägg kommer bli långt!



Kolhydrater

Förklara varför näringsämnet är så viktigt.

Kolhydrater måste vi ha för att få energi

Hur används ämnet i kroppen?

Som byggmaterial till kroppen för att vi ska kunna växa.

 Till vad används ämnet?

Kolhydrater används till att få energi i kroppen

I vilka matvaror finns  ämnet?

Pasta, Potatis, Bröd, Grönsaker, Socker  och Frukt.

Tallriksmodellen!

 
Hur mycket behöver man varje dag av ämnet?

Man ska få i sig lagom mycket tillsammans med annan slags mat varje dag.


Det var allt vi gjorde men nu har vi slutat och ska kolla på film snart :)

Hoppas det blir någon bra film :) Men ska kila!


PK

Av Rebecca - 31 maj 2011 07:58

God morgon!

Nu sitter jag i skolan i grupp rummet med Sara, Katta och Maria!

Vi går in snart..

Jag ska sälja min bas .. Om någon är intresserad så hör av er på en kommentar eller på detta nr 0762774744


PK

Av Rebecca - 30 maj 2011 15:50

Tjenanixen!

Nu är jag hemma sen typ 20 min... Men när jag slutade så gick jag ner och kollade om jag hade fått pengarna och hur mycket! Och jag hade fått 1000 kr :O

Men det blir as bra då kan jag köpa mitt 10 gångers kort på gurra badet så jag kan ta och träna! Jag ska hjälpa mamma med att städa lite sen ska jag data mer :) Så vi ses :)


PK

Av Rebecca - 30 maj 2011 12:05

Tjenare ;) !

Nu har vi ätit och röstat.. Vi i skolan röstar på elver som vi tycker är snälla, trevliga osv.. Och en lärare .. Självklart röstade jag på Sara min kompis! Hon är bara bäst :) Och lärare blev det inget mindre än vår idrotts lärare Hasse. Men nu sitter jag och Katta i b-laget och ska ha matte snart...

Med 8:an så längtar jag bara till betygen vill se vilken nivå jag ligger på!

Idag ska jag hämta tindra på dagis och när jag kommer hem så ska jag kolla med mamma om Katta kan komma hem till mig och sova över ngn dag denna vecka..


PK

Av Rebecca - 30 maj 2011 09:17

Heej :)

Nu har vi haft yoga! Det var fett nice :) Men fick as ont i ryggen!

Snart ska vi ha stress vad det nu e?

Men jag och katta sitter och väntar på att gå in!

Katta har skaffat en ny blogg kika in och kör henne glad http://min-foto-blogg.bloggplatsen.se/

Jag hoppas att hon får lika många läsare som jag.. Lycka till!!


PK

Change language/Byt språk!

Presentation

Klocka

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vad har ni för telefon?
 Iphone
 Android
 Sonny Ericsson
 En gammal
 Ingen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Länkar

Gästboken :)

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards