tbs-gl

Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Rebecca - 7 januari 2013 17:22

Hej! Idag när vi satt i basgrupps rummet efter lunchen så lyssnade jag på en klass kamrat när hon snackade och då sa hon att alla i våran klass alltid sitter med mobilen. Jag kollade upp och på alla i klassen och exakt alla satt med mobilerna. Det var något som fick mig att tänka lite. Hur mycket egentligen tekningen har utvecklas. Förr fans inte tv, mobiler eller bilar osv.  Nu använder alla sig av tekning på något sätt. Det går fort i utvecklingen och snart vet vi inte vart det slutar. Dom rikaste har råd med det dyraste och placeras som över klassare. Dom näst rikaste har råd med delvis av det dyraste och placeras som överklassare. Dom som har mindre pengar och har inte råd med det nyaste utan måste spara något år för att kunna köpa det barnen önskar sig placeras som normalt. Dom som inte har råd alls placeras som fattiga. Där efter får man sina vänner och hamnar i knas. Allt är jobbigt men man ska ta vara på det man har för någon dag kan allt va borta kanske även hoppet.



Av Rebecca - 7 januari 2013 03:11

Hej. Snart ringer alarm klockan för första gången detta år, upp till skolan.
Jag somnade vid ett och vaknade någon minut över två och nu kan jag inte somna om. Är skit trött men ändå skit pigg. Är fett nervös inför skolan imorgon... Rädd att det kommer bli som förra terminen... Jag måste ta och kolla skola också. Ska ju göra gymmnasium val snart! :0 Seriöst va rädd jag är! Har inte kollat på en ända skola, har inte äns kollat när det är öppna hus, ooch vet inte ens vilken inriktning jag ska gå! Nää usch vet ju inget kommer sluta som en luffare! Allt just nu är kaos.. Ena med det andra.. Något fel på mig... Snart blir jag ensam.... förhoppningar försvinner... Tron försvinner... Andetagen blir färre och tankarna blir värre!

Tidigare månad - Senare månad

Change language/Byt språk!

Presentation

Klocka

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vad har ni för telefon?
 Iphone
 Android
 Sonny Ericsson
 En gammal
 Ingen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Länkar

Gästboken :)

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards